Monday, April 27, 2009

الحب الحقيقى التانى


بسم الله الرحمن الرحيم


أزيكم يا شباب


أنا شادى بخ


أو(شاهينو)



هكلمكم النهاردة يا أخوانى عن الحب الحقيقى التانى
وهو حب محدش بيعلمة لحد
حب الأنسان مننا بيتولد بيه
وأول حاجة بيطلبها ويقولها قبل ماما وبابا
حب بالفطرة
وهو الحب الوحيد إللى لة طعم وريحة
حب لذيذ حب يفتح النفس بصحيح من غيرة تبقى مش متظبط ومش قادر
تصلب طولك
حب متقدرش تستغنى عنة
حب مستعد تعمل السمتحيل وتضحى بحاجات كتير علشان تحصل علية
حب من غيرة مش ممكن تنام الليل
وتفضل رايح جاى رايح جاى تدور علية
حب من غيرة تموت من الجوع حب نابع من القلب
قصدى من المعدة أكيد عرفتوة هو حب الاكل



ودة الحب إللى عايش معاك على طول بس مش حاسس بية لانة موجود فى التلاجة أو على البوتاجاز ولو مش موجود ممكن تطلبة دليفرى يعنى حب فى متناول الجميع من أول الفول مرورا بالطعمية وصولا للكباب



حب لايشعر بقيمتة غير الصائم او إللى عامل دايت زى حالاتى
ياسلااااااااااااااام لما تكون جعان وتنام تحلم مش بسوق العيش لااا
تحلم بصنية بيتزا وعليها الجبنة الموتزاريلا السايحة النايحة ومعاها علبة الكانز الساقعة المشبرة ياسلااااااااام وعيش يا معلم
ولا لما تسرح بخيالك فى طبق محشى ورق عنب ومعاة حتة إسكالوب سخنة
وسلطة الزبادى وتصحى على الواقع المرير
الخس والبيض المسلوق والجبنة القريش يععععععععع



وساعات خير الله إما أجعلة خير أبقى قاعد ألاقيها داخلة عليا بريحتها الجميلة ووشها الأحمر الخجول
وقوامها إلى يجنن
أجرى عليها اخدها فى بقى فجأة ألاقينى ماسك الهوا بإيدي
ا



متتخضوش يا شباب أنا بتكلم عن صينية المكرونة بالبشاميل
شوفتوا الهلاوس البصرية إللى بتحصلى
والهلاوس دى بتوصل لقمتها فى رمضان
أجى أفتح التلاجة بالنهار ألاقيها مليانة بخيرات ربنا والشيطان رغم إن هو محبوس ومتسلسل
بيلعب وبيطنطط وبيطلعلى لسانة كمان
وأول ما المغرب تدن يا معلم أجرى على التلاجة جرى الوحوش
أفتحها ألاقيها فاضية
أجى أدور على الشيطان ألاقية نايم ومطلع لسانة بردو



أما أخر شيء وأهم شيء توصلت إلية فهو بحث منشور على النت يقول إن الحرمان من المحشى يؤدى إللى الاكتئاب


(بتكلم بجد على فكر)
بسسس



أخيرا لقيتها جريت وقولت لماما على البحث العظيم دة
قالتلى كان غيرك أشطر
أنا: أنا محروم من الحب وممكن يجيلى إكتئاب



ماما: لما يجيلك الاكتئاب أبقى سلملى علية


!!!
أنا: ياماما أنا خايف على صحتى النفسية



ماما: والنفسية دى طلعتلك أمتى إن شاء الل
ه



أنا: طب لو مش مصدقانى تعالى اقرى البحث بنفسك



ماما: النظارة ضايعة


!!!!
أنا: طب أنا هقراهولك أسمعية



ماما: ودانى مسدودة


!!!!
أنا : يعنى مفيش فايدة



ماما: لافية فايدة ولا عايدة ولا أمل ولا رجاء




وبدال مفيش فايدة بقى
أسيبكم وانام وأحلم بطبق محشى مشكل والحلو بسبوسة بالقشطة
وبالمرة أحب أعزم كل الناس إللى هتزورنا وتعلق على البوست بتاعى
فى أفخم مطعم فيكى يا بلد
متقلقوش انا عند وعدى وأنا أول واحد هسبقكم على هناك
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ



17 comments:

maiosha said...

هههههههههههههههههه

يا بوستاتك يا شادى
هههههههههههههههههه

يخرب عقلك انا هموت من الضحك
سيبك من كل البوست
بس حوارك مع مامتك متخيلاه كلمة كلمة وحرف حرف

ههههههههههههههههههه

لأ بجد بوست جااااااااااااااااااااااامد

مسلم said...

طبعا يسعدك ويشرفك ان فخامتي يرد علي بوستك
هههههههههه
بصراحه طالما جيبت سيرة المحشي انا لازم ارد
دي الحاجه فعلا اللي ممكن تتحب في الدنيا دي
لا تقولي مؤمن ولا كنتاكي ولا ابو رجل مسلوخه
المحشي محشي يا معلمممم

mohamed ghalia said...

ههههههههههههههههه
حلو الحب ده يا شادى
ايه الكلام والغزل الجامد ده
ههههههههههههه

shahieno said...

هاى ميوشة
واللهى يا ميوشة من غيرك المدونة ضلمة
وبعدين طبعا لازم تتخيلى الحوار
مأنتى عندك نفس النوعية
إللى الشيطان بيوزان على دماغها
ههههههههههههه

shahieno said...

هاى مسلم
مشرفنى ومنورنى يا باشا
أنا سعيد جدا
وأنا متفق معاك
المحشى محشى ولو لسة صاحى من النوم
والفول فول ولو أتحطلة لـمون كل يوم

بس دة ميمنعشى بردو
وجود مدمن و كبداكى

مسلم said...

وياتري انت من المدمنين ولا من المحشيييييييي

maiosha said...

إيه ده إيه ده إيه ده؟؟

بسم الله ما شاء الله

محمد غالية .. ومسلم فى نفس ذات البوست

مش قولتلك يا بوستاتك يا شادى

بجد بجد بجد منورين

maiosha said...

والله يا شادى المدونة من غيرك غنت تبقى قاطعة نور ومية وغاز طبيعى

هههههههههههههههههه

الشيطان بيوزان على دماغها
هههههههههههههههه

إنت ليلتك زرقة النهاردة

والله لأقولها

يا ماماااااااااااا

هههههههههههههههههههه

بس تصدق فعلا عندك حق
ههههههههههههههههههههههه

مش قادرة هموت من الضحك .. مش هستريح غير لما اقولها

shahieno said...

هههههههههههه
لا يا ميوشة متفقناش على كدة
أوهى الشيطان يوزان على دماغك وتروحى تقوليلها

shahieno said...

لا يا مسلم أنت كما الشيطان بيوزان على دماغك
عيب عليك
أنا من المحشيين طبعا
بس أنا مقاطعة حاليا لأسباب تتعلق بالرجيم

يوميات شاب منوفى said...

هههههههههههههههههة انت عسل انت جيت على نقطة ضعفى وهى المحشى انا دلوقتى عرفت سبب الاكتئاب الى عندى وهروح اكل محشى واقول لامى على المعلومة دى

shahieno said...

هههههههههه
واضح أن المحشى هو نقطة ضعف الشعب المصرى

المفروض يعملوا مصحات للعلاج من الاكتئاب يكون العلاج فيها بالمحشى
أو عن طريق جرعات من المحشى علشان يسحبوا المحشى من الدم
مينفعشى يا جماعة يبقى عندنا نقطة ضعف
لازم نعمل حملة للأقلاع عن المحشى
ستوب محشى تشينج يور لايف

معلشى يا زهر said...

بصراحه يا شادى أول ما قرأت المقدمه بحسبك هتتكلم عن البنات يعنى بس فعلا أنت دماغك نضيفه وبتفكر أفكار مختلفه وحقيقيه أحنا فعلا بنحب الاكل بننسى أن الإسراف فيه حرام

shahieno said...

ههههههههه
لا أتكل على البنات أزاى ودة ينفع بردو دة ضد مبادئى وضد أخلاقى
ههههههههههههه
مش عارفلية كل إللى قرا البوست دة الشيطان بيوزان على دماغهم
هو فية أحلى من الأكل بردو

maiosha said...

معلشى هو البوست مش بوستى صحيح بس كان لازم أقول حاجة

يا ألف مرحب بيك يا باشا . . الحلوة اللى بتتأسف للزهر دى وحطالى وردة مشنوقة.. هو إحنا ناقصين كأبة يا ختى

على العموم نورتينا .. وإنتى بالذات متتكلميش على الاكل خالص ده إنتى شكلك عامل زى اللى بيجوا فى التليفزيون فى مجاعات الصومال

هههههههههههههههههه

مش ممكن يا ميوشة دمك زى العسل
هههههههههههههههههه

mimi said...

بجد النوع ده من الحب هوا اللي كنت بدور عليه...
والله عندك حق ...يا شادي .........

انا عاملة دايت مع دكتور / خالد دراهم ومطلع عيني
عيش سن / جبنة قريش / حتي السلطة يا شادي من غير طماطم تصور ؟؟؟

المكرونة بالبشاميل وحشتني ...
أنا معايا فلوس أروح أأكل دينر بوكس في كنتاكي
ولا حتي مكرونة بالكبدة من عند بابا عبدة في وسط البلد

بس مش قادرة أعتب لحد باب التلاجة ... أنا أفضل مش أكل خالص ولا أفتح باب التلاجة
معلش طولت عليك ...
وبوست لذيذ وطعم ودسم وجاتوه وشربات وتورتة وعسل وكشري و.......
وأنا جعت

shahieno said...

أولا
نورتينى يا ميمى
بح أنا لما ألاقى ناس عايشيين نفس حالة الحب بتاعتى
بس أسف حتى النوع دة من الحب ممكن متطوليهوش
بسبب الدايت
الله يخرب بيت الدايت
بقى يصح إن لأكل فى التلاجة والفلوس فى جيبك
وجعان
بقى دة يصح
يلاهنعمل إية
أنا كمانالمكرونة بالبشميل وحشتنى جداا
دى بتجيلى فى الحلم كل يوم

بس هى السلطة لية تبقى من غير طماطم
دة إفترا
حتى الطماطم!!!!